Jumaat, 14 Ogos 2009

++Si SenyUmPAgi”

++Si SenyUmPAgi”

mengapa selalu aku yangg mengalah...
tak pernahkah kau berfikir sedikit tentang hatiku!

“Eh lagu yg saya nyanyi tadi tu..apa tajuk & penyanyinya?”
“Seventeen…selalu mengalah”. Yeahh..saya memang pasti si senyumpagi seorang ini mengetahuinya.
“Bila dengar lagu tu, jadi cam emo sikit la. Cuba bayangkan, kalau kite dua yang nyanyi. merayu2..."mengapa aku selalu yg mengalah....(jerit2 skit). Hehe..”. Sahabatku si senyumpagi ini tampak selalu ceria. Mungkin kerana itu saya menggelarnya ‘senyumpagi’.
“Uh,habis runtuh langit.Gempa bumi terus!” Hahaha…

Tapi memang benar, seperti kamu saya juga teremosi mendengarkannya. Mungkin kerana secebis asa yang terbuku di hati. Ya..hati yang telah hilang kenyamanannya. Hati yang telah menjadi sekeras kelikir. Memberontak dalam diam.

“U kan muda, dah matang, dah boleh menilai sesuatu perkara.Baguslah, u dah sedarkan sekarang”.

Ya.. tapi keadaan ini membuat saya terkeluar dari garisan rasionalku. Tidak seperti kebiasaannya.

“Tololg carikan lirik lagu 'selalu mengalah' tu boleh tak?
“ Boleh...anything for u my dear...”

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini
pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku

mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernah kah kau berpikir
sedikit tentang hatiku

mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku
masih bisa bersamamu

Setiap kali kedengaran lagu ini, ingatan saya terarah pada seorang sahabat yang telah separuh bisu…juga yang telah membisukanku.

Pantaskah hatiku…masih bisa bersamamu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan