Sabtu, 21 November 2009

++TahuKAh KaMu??++

Dear……
Sedar tak….Ketika percakapan tanpa sengajamu membuat saya terluka?
Setiap kalinya, saya merasakan mungkin diam itu lebih baik.( sehingga ada yang menganggap saya tak punya perasaan.Haha!)
Dalam hati … Tak mengapa, mungkin kamu tidak bermaksud demikian..

Dear….
Sedar tak….Ketika kamu dengan niat membuat hatiku luka pedih?
Hatiku berbisik…. Jangan bersedih.Mungkin dia hanya bergurau. Atau mungkin dia begitu kerana dia sayangkan kamu dan inginkan yang terbaik buat kamu. Walaupun penyampaiannya tidak seharusnya begitu…..

Dear….
Tahu tak? Saya selalu bimbang ketika memikirkan bagaimana penyampaian yang tepat agar tak menyakiti dan menyinggung lembut hatimu, untuk menyatakan kamu tidak sepatutnya bersikap seperti itu.
Dan saat saya memilih cara yang saya fikir paling halus….
Ternyata kamu tetap merasa kecewa, dan masih merasakan saya menyakitimu (atau apakah perlu kita menjadi hipokrit?)

Dear….
Mengertilah.. Ketika kamu beranggapan begitu….
Saya merasa lebih sakit kerana kamu orang yang sangat kusayangi dan kukasihi telah merasa terluka kerana saya.
Dear….
Seandainya saya punya pilihan, biarlah saya yang merasa sakit walaupun saya juga manusia biasa sepertimu, bahkan mungkin lebih rapuh. Namun bagiku lebih baik begitu daripada terus mengguris luka dihatimu dalam sedar ataupun tidak. Tak mengapa..kerana hati ini memang telah penuh dengan kesan² luka yang pelbagai.

Namun sakitnya tak begitu terasa kerana ia selalunya dibaluti dengan lembut kasih sayangmu, yang telah kamu berikan dengan melimpah ruah tanpa harap balas, lebih dari yang ku harapkan.

Dear…
Mungkin kita belum saling mengerti, memahami dan menerima apa adanya. Namun
ia tidak bermaksud bahawa kita tak berhak untuk menikmati indahnya silaturahim ini kerana kita sebenarnya sudah bersatu…dalam jiwa.

Dear
Maaf kan jika apa yang saya lakukan selalu saja membuat kamu terluka dan menimbulkan kesal serta amarah yang barangkali hanya kerana kehadiranku yang membuat kamu merasakan semua itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan