Jumaat, 13 Ogos 2010

++PinJam mukA??++

Bertemankan PC saya seperti waktu2 kelapangan saya yang sebelumnya. Tiada kemudahan internet, cuma saya teringatkan seseorang ketika terdengar sebuah lagu bertajuk ‘Kasih..Ku Pinjam Wajahmu’ oleh Maman-Teacher’s Pet.

“Awak berdua macam adik-beradik”

“Macam kembar la..”

“Bukan adik-beradik..tapi samala”

Sudah terbiasa kedengaran kata2 seperti itu setiap kali kami meluangkan masa bersama. Dulu rasa pelik juga, yalah…kami tidak seibu sebapa.

“Maaf..kami tak tahu mainkan lagu tu”

“Lagu apa yang u minta?”

Uh. Sekali lagi live band tu mengecewakan saya. Tapi tak mengapa, mungkin menulisnya sudah memadai. …



Kemana jua aku mengarah
Pandanganku menggambarkan wajahmu
Oh kasihku di langit tinggi dilautan yang sedang menari
Biarpun aku memejam mata
Pandangan masih menggambarkan wajahmu
Berseri di cermin hati di taman impianku mimpikan

Kasih wajahmu ku jadikan azimat penguat semangat
Bisaku gagahi cabaran yang datang
Kasih ku harap kau sudi maafkan aku yang meminjam
Wajahmu mengisi kekosongan hati
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar sepi yang tak bertepi
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar cinta yang tak bertepi

Biarpun aku memejam mata
Bayangan masih menggambar wajahmu
Berseri di cermin hati di taman impianku mimpikan
Kasih wajah kau ku jadikan penyuluh
Pabila malam gelap menyelimuti
Kembaraku menjejak bahgia
Dengan bayangan langit tinggi malam
Memerah ke titis akhir ketulusanku
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar sepi yang tak bertepi
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar cinta yang tak bertepi
Kasih ku pinjam wajahmu….ohhhh…

Hmm..kan besh klau leh mamat tu leh main mcm video nie..peace in mind..

**pinjam utk seumur hidup…boleh kan? Hehe…

1 ulasan: