Isnin, 7 Februari 2011

++WhEN eASt MeeT WeSt...++

Alhamdulillah...ada rezeki lebih sikit menjelang CNY ni. Niat di hati, nak belanja keluarga makan tapi memandangkan mama & papa saya lebih selesa makan di rumah, makanya saya ikutkan saja...Seperti biasa, berjumpa uncle si penjual kambing lagi.

'Senyum u saya sudah tau la adik...tapi hari ini tak ada lamb. Hanya lamb saja yang sesuai....'

Aduhh...lalu kami ke Giant. Membeli bahan² yang sepatutnya...Untuk apa?Heheheh...
Inilah hasil air tangan saya - aplikasi dari Asian Food Channel :

Grilled Marinated Lamb Chop!!!!

Thumbs up from my parents...! ngeeee...Saya tak la ikut sepenuhnya resepi sebenar, ubah sikit ikut citarasa sendiri. Oppss..lupa nak bagi resepi sosnye:

Sos Lada Hitam - Sos Plum - Sos Cili - Perahan Jus Lemon - Madu - Garam - Daun Ketumbar (didihkan 2-3 min)

Maaf, sengaja tak diletakkan sukatan sebab, saya juga menyukatnya ikut citarasa sendiri.. Selamat Mencuba!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan