Khamis, 20 November 2014

++KerAna TuhAn utk MaNusiA++

Banyak kali... banyak kali saya cuba untuk mengubah jalan yang saya tempuh ini, cuba mencari simpang yang lain, arah yang lain,hala tuju  yang lain. Memang... banyak kali. Banyak kali juga saya gagal dan masih terperuk di situ.

Kata orang, dalam berusaha mencari kemajuan hidup, sesekali langkah mesti kencang. Lari berlari....kejar mengejar. Buru..memburu...diburu.Norma kehidupan, pasti ada pedih..tapi tak perih..ada sedih tapi tak jerih. Saya cuba untuk berani, walau kadang takut tak dapat yang saya cari. Saya tahu, En.Boss (papa) kami selalu pesan... mencari tak boleh buru-buru, tak boleh lari-lari. Mencari mesti teliti. Tapi waktu terus berlari...dan tak kan pernah menunggu. Jika tidak berlari...sekurangnya kami harus berjalan.



Akhirnya...Dia memberi salah satu jalan yang saya cari. Kembali ke tempat di mana Dia juga yang merencanakan gedung ilmu untuk saya. Di sini... di hampir penghujung tahun ini. Saya berhijrah... Alhamdulillah...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan