Isnin, 22 Ogos 2011

++DoA SeoRanG SahAbat++

Sahabat,
Saya mungkin tak dapat merasakan apa yang kamu rasakan kini.Mungkin saya sendiri tidak mampu membaca isi hatimu yang penuh gundah gulana, penuh air mata sehingga sya tidak lagi melihat senyumanmu yang sentiasa indah di mata saya.Tapi saya pasti Dia Maha Mengetahui, Ia tidak pernah membutakan mataNya untuk melihat segala luka² yang t'guris di ragamu juga setiap titis airmatamu yang mengalir.

Sahabat,
Saya mungkin tak dapat menghiburmu, membuat kamu ketawa.Saya tak tahu sedalam mana kamu terluka menghadapi semuanya ini.Semua yang membuat kamu menjadi seorang yang sangat melankolik.Tapi Dia tahu, Ia akan selalu menghulurkan apa yang terbaik buat kamu. Dia sudah mencatatkan semua perlengkapan kamu untuk meneruskan hidup.

Sahabat,
Kita tak pernah memilih, meminta, mendoakan, dan merancang semuanya.Kita tak pernah menginginkan, mencari, dan mengharapkan semuanya.Ini mungkin takdir... Takdir yang harus kita belajar pelbagai perkara darinya. Bahawa semua ini hanyalah sementara.

Sahabat,
Jangan mempersalahkan dirimu saja, jangan kau cerca Tuhanmu.Ingatlah, saya masih disini untukmu. Yakinilah bahawa Dia Maha Mendengar segala rintihan umatNya. Berdoalah supaya semuanya akan termakbul.Kita tak pernah meminta, memilih, dan mencari semua ini. Yakinlah...sesuatu itu pastu akan indah pada akhirnya.

Amin

Dedikasi untuk sahabat yang sedang b'duka.. tetaplah tegar






Tiada ulasan:

Catat Ulasan