Isnin, 11 Januari 2010

++Cest La‘ViE!++

Tahun baru..atau juga boleh disebut fasa baru dalam hidup. Ini permulaan yang mungkin akan menjadi sebuah turning point di antara banyak persimpangan, forbidden road atau jalan² berlubang dan penuh kerikil yang sering kita tapaki. Mungkin ini fasa terbesar dalam hidup kita untuk kembali menilai pengalaman² yang sering menjadi kutukan di saat kita bertingkah bodoh ketika menghadapi masalah atau cara kita berperan menjadi dewasa.

Masih ingatkah kamu fasa hidupmu sebelum ini? Saat kamu memutuskan untuk tidak lagi menjadi egois. Saat kamu mulai belajar membagi semua yang ada padamu. Saat kamu memutuskan bahawa waktu bukan hanya milikmu sendiri. Masih ingatkah kamu akan segala cemuhan, kritikan sarcastic dan omelan semua orang; bahkan dari sahabat-sahabatmu sendiri (heh, maaf sahabat; jika saya sebahagian darinya). Saat kamu mengajari saya tentang bertahan untuk terus hidup dari persekitaran yang kerap menjadi pembunuh semangat.

Dan untuk hal-hal yang tidak mampu kita diselesaikan; hadapi, nikmati, dengan senyuman. Kerana walau sesukar manapun, hidup memang selalu ada saat-saat seperti itu, saat-saat yang kelak kamu sebut masa lalu.

Cest La’Vie!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan