Selasa, 12 Januari 2010

++MEnjAdI TuA++

hari ini saya menuju satu puncak tangga yang baru
untuk sisa jatah umurku yang baru
semua terjadi kerana izin Allah SWT
umurku bertambah satu-satu
semua terjadi kerana izin Allah SWT
tapi…ternyata aku masih banyak berhutang
ya…berhutang pada diriku..
sujudku masih jauh dari khusyuk
ku timbang keinginanku…
hmmm…masih lebih besar duniawiku..
Ya Allah…
akankah aku masih bertemu
tanggal dan bulan yang sama ditahun depan?
masihkah aku diberi kesempatan?
Ya Allah…
jika Engkau izinkan aku bertemu tahun depan
izinkan hambaMu ini,
mulai hari ini lebih khusyuk dalam ibadah
timbangan dunia dan akhirat hamba seimbang

aku mencintai diriku, begitupun hidupku
kerana itu adalah berkat yang tak terbatas
selamat ulang tahun,
semoga kali ini dengan sisa umur yang berkat..amiin

--Saat ini; tersenyumlah. Kerana masih banyak mimpi-mimpi yang menanti untuk diwujudkan dan peristiwa-peristiwa yang akan membuat hidup makin bermakna.

Menjadi tua itu tidak begitu menjengkelkan, sahabatku.

1 ulasan:

  1. indahnye, bila usia menginjak 1 anak tangga ke atas, cuba dongak langit, hampir ke bulan kan, heheheh....

    BalasPadam